Program, napi bontásban

1. nap
2024 okt 17
2. nap
2024 okt 18
3. nap
2024 okt 19

A körforgásos gazdaság életmóddal összefüggő területei

Érdeklődsz a fenntartható fogyasztás iránt? Kíváncsi vagy, mások milyen fogyasztói döntések esetében választják a környezetbarát megoldásokat? Akkor ez a workshop Neked szól! Egy bevezető előadást követően, a részvevők kisebb csoportokban...
Bővebben ...
Dr. Szabó Mariann

Belépés a munka világába – Kapunyitás pánik nélkül

A workshop, a munkába lépéssel bekövetkezett megváltozott élethelyzetben megjelenő kihívások kezelésével kapcsolatban szeretne segítséget nyújtani. A játékos feladatok és beszélgetések alapvetően a következő kérdések köré épülnek: Mit várok a munkahelyemtől?...
Bővebben ...
Dr. Kanczné Dr. Nagy Katalin

Behavior Change in tech Behavior design in digital products and AI-driven applications

In this workshop participants will review the use of behavior design and applied behavior science in technology driven applications and AI-assisted operations. In particular, the workshop will focus on participants...
Bővebben ...
Erdélyi Eszter

Találd meg belső erőforrásaid!

A workshop keretein belül a hallgatók ráláthatnak belső erőforrásaikra különböző eszközök segítségével. Rejtett erőforrásaikat feltárhatják, és így kiderülhet, milyen erősségeik vannak, amelyeket a munka világában aztán kiaknázhatnak. Egyrészt sokszor csak...
Bővebben ...
Dudvai János
Dr. Tóvölgyi Sarolta

Stress-Free Living with NLP Techniques

In our fast-paced world, stress is an unavoidable part of life.. This interactive workshop, will introduce you to the powerful tools of Neuro-Linguistic Programming (NLP) to help you manage and...
Bővebben ...
Ahlem Khefacha

A geopolitikai kockázatok kezelésének lehetőségei a nemzetközi menedzsmentben

A World Economic Forum nemzetközi üzletemberek körében folytatott 2023. évi közvéleménykutatása szerint a következő években a világgazdaság teljesítőképessége gyengülni fog, s ennek egyik kiemelt oka a geopolitikai konfliktusok növekvő szintje....
Bővebben ...
Dr. Bernek Ágnes

Pro versus kontra: Az észszerű és hatékony vitázás gyakorlata

A workshop során tényeken alapuló vitahelyzeteket fogunk szimulálni. Egy gyorstalpalóval indítunk arról, milyen eszközöket érdemes alkalmaznuk a vita céljától függően – legyen szó a másik meggyőzéséről, a közös megoldás megtalálásáról...
Bővebben ...
Dr. Egres Dorottya

Terminology as a company asset: a hidden potential in the age of AI

Research indicates that companies may lose out if they do not pay sufficient attention to terminology. Based on case studies, the workshop will demonstrate that terminology is crucial for both...
Bővebben ...
Dr. Fischer Márta

The intercultural aspects of self-presentation and impression management strategies

In today’s globalised workplace, you can meet employers or colleagues from different countries and nationalities at almost any time. How we present ourselves, what our communication in the workplace, our...
Bővebben ...
Dr. Furka Ildikó Zsuzsanna

A pszichológiai biztonság kialakításának gyakorlati eszközei a munkahelyen

Hogyan alakítható ki a munkahelyi pszichológiai biztonság és hogyan függ össze a munkahely légkörével, a munkatársak motivációjával és a csapatteljesítménnyel? Mi a vezető, mi a munkatársak szerepe a pszichológiai biztonság...
Bővebben ...
Halmos Alexandra Anna

Hogyan legyünk adatvédelem-tudatosak, avagy hogyan előzhetők meg a jogellenes adatkezelésekkel kapcsolatos károk?

A workshop során bemutatásra kerül, hogy milyen károkat, hátrányokat tud okozni a személyes adatok nem megfelelő kezelése – ide értve az adatlopásokat, hackeléseket, adatvesztéseket, amelyek aztán anyagi károkat, reputációs károkat...
Bővebben ...
Dr. Schubauer Petra

Understanding resistance to knowledge and change

Despite the unprecedented accumulation of scientific evidence of staggering sustainability challenges, some of which may even threaten the survival of humankind, there has been so far minimal concrete action taken...
Bővebben ...
Per Becker, PhD

Az új energia világa 

A Schneider Electric Hungary szakértői több témakört is érinteni fognak az előadás során.  Szó esik majd az új energetikai tájképről, mikrohálózatokról és energiatárolásukról, az e-mobilitás infrastruktúrájának kihívásairól és lehetőségeiről, valamint a fenntartható...
Bővebben ...
Fekete Botond
Szabó Gábor
Gyuró Bertalan
Lukács Tamás
Feldmájer Benjámin

A Digitális hirdetési piac sajátosságai

Az előadás első harmadában a digitális piaci bevételek összetételéről, a különböző szegmensek változásairól lesz szó. Ezt követően górcső alá vesszük a piaci szereplőket, a nagyobb digitális kereskedőházakat, a hozzájuk tartozó...
Bővebben ...
Erdélyi Eszter

Our new reality: Circular economy

What are the problems that threaten our Planet? Our current production and consumption patterns demand for resources 60% more than the earth’s capacity to regenerate itself. That’s equivalent to using...
Bővebben ...
Gulin Yucel

How to avoid greenwashing in marketing: Mastering modern marketing for tomorrow’s leaders

Welcome to a lecture on greenwashing in marketing! Learn how companies manipulate their environmental image to deceive consumers. Discover how to spot greenwashing tactics and make smarter strategic marketing decisions....
Bővebben ...
Anastasia Smirnova

Measuring the vulnerability of agriculture to climate change: Role of local governments

Vulnerability is a concept formed by the combination of adaptive capacity, sensitivity, and exposure, which indicates the extent to which we are susceptible to the negative externalities of climate change....
Bővebben ...
Ayşe Göç Yalçinkaya

Optimizing performance: The role of leadership and responsibility in the workplace

Through engaging activities, we’ll discover the impact of objects on messaging, navigate group dynamics, and master the art of cooperative conversations. Unleash creativity with positive communication techniques, adapt strategies for...
Bővebben ...
Jonathan Schoppig, lic. iur., LL.M.

A márkaépítés sikertörténetei mögötti sziszifuszi munka

Előadásom a márkaépítés sziszifuszi világába kalauzol el, bemutatva, hogy mennyi alapos kutatás és kemény munka előzi meg egy sikeres márka felépítését. Részletesen kitérek a hazai és nemzetközi FMCG márkákra, bemutatva...
Bővebben ...
Palcsó Sára

Compliance awareness workshop – megfelelés-tudatosság ébresztő

A résztvevők megfelelés-tudatosságának fejlesztése gyakorló complience szakemberek részvételével. A compliance napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő szakterülete, az előadáson a szakmai kérdések mélyebb megismerésével a résztvevők kompetenciafejlesztése érhető el. A hallgatóság megismerheti...
Bővebben ...
Tőrcsváry István

Csoportos döntéshozatal

Miért olyan nehéz másokkal egyetértésben döntésre jutni egy kérdésben? A csoportos döntéshozatal páros és csoportos gyakorlatokkal indul, hogy megértsük egymás elvárásait és azt, hogy mitől lesz értékes az együtt töltött...
Bővebben ...
Bánhidi Brigitta
Dr. Benedek Petra

Mi leszek, ha nagy leszek? Gondolatébresztő workshop a tanulmányokkal kapcsolatos belső motivációról

Mi akarok lenni valójában? Mi az, ami fontos nekem az egyetemi képzésből? Mi lesz velem, miután kézhez kapom a diplomámat? Merre van az én szabadságom? Ezen kérdésekkel hosszan és mélyen...
Bővebben ...
Dr. Kapusy Katalin Zita
R. Hubert Orsolya

Klímaszempontú stratégiai tervezés fuzzy logika alkalmazásával

Mit jelent a városok számára a klímaváltozás? Miként befolyásolja stratégiai tervezésüket? Mi fán terem a fuzzy logika, s hogyan kapcsolódik a témához? A workshop során a hallgatóság megismerkedik a klímastratégiák...
Bővebben ...
Beszedics-Jäger Bettina Szimonetta

A terminológia mint vállalati erőforrás: rejtett lehetőségek az MI korában

Kutatások bizonyítják, hogy a vállalatok komoly veszteséget könyvelhetnek el, ha a terminológiára nem fordítanak kellő figyelmet. A workshop vállalati esettanulmányokon keresztül mutatja be, hogy a terminológiamenedzsment a vállalati kommunikáció és...
Bővebben ...
Dr. Fischer Márta

(Academic) presentation skills

This workshop develops the skills you need for a successful for a successful spoken presentation. You will learn how a good presentation is structured, how to prepare and give a...
Bővebben ...
Dr. Egres Dorottya

Szellemitulajdon-védelmi stratégiák vállalati környezetben

A vállalatok számára alapvető jelentőséggel bír, hogy a tevékenységük nyomán létrejövő szellemi termékekre ne csupán megszerezzék az oltalmat, hanem azokat egységben, portfólióként kezeljék, a szellemi vagyonukat a lehető legnagyobb mértékben...
Bővebben ...
Dr. Tomasovszky Edit

Logikus gondolkodás – játékosan

Miért fontos a logikus gondolkodás? Hol használható ma, és mi lesz a jövőben? Mi az a szellemi rugalmasság? Hányféleképpen lehet valaki okos? Kizárja a logikus gondolkodás az érzelmeket? Mi a...
Bővebben ...
Kupcsik Réka

A sikeres emberek titka: érzelmi intelligencia

A sikeres emberek egyik titka, hogy használják az érzelmi intelligenciájukat. A workshopon a résztvevők megtudják, miért legitim munkahelyi környezetben is érzelmekkel és szociális kompetenciákkal foglalkozni, illetve hogy vezetőként hogyan tudják...
Bővebben ...
Dr. Séllei Beatrix

Time management skills training

Time management skills training session will provide students with methods to become more aware of their time and energy consuming habits and replace them with more effective time management methods....
Bővebben ...
Dr. Salamon János

From basics to expertise: Solving climate change risks challenges with MATLAB

In this 3-hours workshop, you will tackle one of the many recent challenges related to the negative impact of environmental changes on assets, economies, and communities. You will use MATLAB,...
Bővebben ...
Marco Rossi, PhD

Recapitalisation of the banks: Good and bad practices

In the first part, it is presenting the Bank Recapitalisation as key pivot for the banking funding. Afterwards, via a through critical analysis it is examining (key research question) whether...
Bővebben ...
Chrysanthi Balomenou, PhD

A digitális média helyzete napjainkban Magyarországon

Hogyan alakult ki a mai digitális médiapiac, és hogyan fog tovább változni? Mik azok a hatások amelyek befolyásolják, amelyekre érdemes odafigyelnünk? A generációk hogyan fogyasztják a digitális tartalmakat, kit-hogyan lehet...
Bővebben ...
Zsatkulák István

Talebnomics in Womenomics

The socioeconomic status of women has gone through substantial changes by the 21st century. We analyze this path in a new – Nassim Taleb style – framework. It will be...
Bővebben ...
Dr. Ligeti Zsombor

New energy landscape

Schneider Electric Hungary’s experts will cover a number of key topics during the presentation. They will discuss the evolving energy landscape, microgrids and their energy storage, the challenges and opportunities of e-mobility...
Bővebben ...
Fekete Botond
Szabó Gábor
Gyuró Bertalan
Lukács Tamás
Feldmájer Benjámin

Tudás, piacok, generációk – Mesterséges intelligencia és tudástranszfer a globális marketingben

Az előadás során a résztvevők megismerkedhetnek a globális tudástranszfer elemeivel nemzetközi marketinges példákon keresztül. Megtanulják, hogyan állítsanak fel keretrendszert (deliverable és acceptance of work definiálása), amelyet a mesterséges intelligencia hatékony...
Bővebben ...
Tétényi Bálint

How to utilize framings for responsible innovation

Svetlana Ivanova will introduce the concept of Responsible Innovation (RI), its origins, and its main applications within EU-funded Horizon 2020 projects. The primary focus will be on initiatives aimed at...
Bővebben ...
Svetlana Ivanova

AI for academic research and writing success

In this lecture, I will show the audience how they can leverage the power of AI to a) improve their planning, b) boost their productivity, and c) sharpen their writing...
Bővebben ...
Philip Saxon

Fenntarthatóság és energetika – megoldások és di/trilemmák

A fenntarthatóság és az ESG napjainkra megkerülhetetlen témakörök lettek a nagyvállalatok számára. A globális változások (éghajlatváltozás, biodiverzitás csökkenés, …) egyéni és társadalmi szinten is éreztetik hatásukat, a bennük rejlő kockázatokat...
Bővebben ...
Rajnai Tamás

A dream come true – three pieces of advice to prepare for success

Three elements leading to success will be demonstrated using the real-life example of the eAir project, a cutting-edge electric aircraft developed by Siemens with the strong involvement of BME students...
Bővebben ...
Dale A. Martin

Hogyan hatnak ránk a színek?

A színek sokkal többet jelentenek, mint első pillantásra tűnhet – nemcsak az esztétikai benyomást formálják, hanem lényegesen befolyásolják érzelmeinket és viselkedésünket is. Néha arra késztetnek bennünket, hogy vásároljunk egy új...
Bővebben ...
Sebestyén Diána

Emotional branding: Building a brand that feels human

Emotional Branding: Building a Brand that Feels Human explores the powerful connection between brands and their audiences through the lens of emotional engagement. This presentation delves into the strategies and...
Bővebben ...
Anisha Shahani

Önszeretet – mindennek az alapja

Minden siker alapja, hogy önmagunkkal jóban legyünk. Ha belül elfogadás, szeretet van, ez meg tud jelenni a külvilágban. Tisztábban látom mire vágyom, mik a céljaim, segít eligazodni az álláskeresés, pályaválasztás...
Bővebben ...
Dudvai János
Dr. Tóvölgyi Sarolta

Circular Economy Lifestyles

Interested in sustainable consumption? Wondering what consumer choices others make about ecofriendly solutions? Then this workshop is for you! After an introductory presentation, participants can process in smaller groups –...
Bővebben ...
Dr. Szabó Mariann

Alapvető fogyatékosságtudomány – Fogyatékosság, avagy a társadalom problémája az egyénnel

Az elfogadás elvileg mindenki számára könnyen vállalható. Azonban a közös felelősség tükrében a munka világában szembenézni a fogyatékos személyeket körülvevő elfogadás-elutasítás konvencióival sokkal nehezebb feladat. Multikulturális környezetben a fogyatékosság-kultúra is...
Bővebben ...
Dr. Berzsenyi Emese

Coaching-based leadership in practice

The complex and challenging context of rapid changes in economic, political, technological, and social areas creates the need to develop leaders who are able to achieve strategic organizational goals and...
Bővebben ...
Bodó Zsuzsanna

Game Theory in Practice

Game theory is the science of strategic decision making, i.e. decisions whose outcomes both affect and are affected by the decisions of multiple agents. Some examples include, negotiation and bargaining;...
Bővebben ...
Christopher Stapenhurst, PhD

Válságkommunikáció és reputációvédelem szervezeti környezetben

A workshop célja bevezetni a hallgatókat a hatékony válságkommunikáció és reputációvédelem ismeretanyagába, valós esettanulmányokon alapuló helyzetgyakorlatok, valamint páros és kiscsoportos feladatok segítségével. Egy szervezet életében számos nem várt helyzet, vis...
Bővebben ...
Ecsediné Dr. Szabó Krisztina

A tudásterületek közötti közvetítés tudományos-művészeti projektekben: A BME Művészeti Rezidenciaprogram példája

A kar hallgatói különleges helyzetben vannak: az egyetemen mérnöki-természettudományi környezetben tanulnak társadalomtudományi-pénzügyi-menedzsment ismereteket. A workshop azt tudatosítja, hogy hogyan lehet olyan projekteket tervezni, amelyek különböző tudásterületeket kapcsolnak össze, különböző gondolkodásmódok,...
Bővebben ...
Dr. Gács Anna

Workplace psychological safety in practice

How is psychological safety related to the workplace’s atmosphere, the motivation level of coworkers and the performance of the team? What is the role of the manager, the leader, and...
Bővebben ...
Halmos Alexandra Anna

Business analytics and performance measurement systems

This workshop will present the evolution of data management technologies and will explore the applications of Business Analytics in performance measurement systems. This session offers insights into using decision support...
Bővebben ...
Giulia Leoni, PhD

Bargaining theory

Bargaining is an ubiquitous human activity that involves negotiation between parties to reach a mutually agreeable outcome. It is a process in which parties try to maximize their own benefit...
Bővebben ...
Héctor Hermida Rivera, PhD

Generatív és prediktív MI a marketingben

A workshop során a mesterséges intelligencia különböző lehetőségeit fogjuk körbejárni a marketing területén három részre bontva: Először megismerjük elméletben az MI-t és a különböző MI eszközök marketinghez, a marketing egyes...
Bővebben ...
Dr. Iványi Tamás

Cooperation and collaboration: a road to supply chain

What is supply chain collaboration, really? It is what happens when two or more discrete organisations work closely together to meet shared objectives. These objectives are typically focused on cost...
Bővebben ...
Sreoshi Banerjee, PhD

Lelki önvédelem a kiégés ellen

Vezetőként a folyamatos stressz az élet része, de vajon hol van a határ a jó stressz, a túlzott stressz és a kiégés között. A workshopon beszélünk röviden arról, hogy mi...
Bővebben ...
Dr. Séllei Beatrix

Időgazdálkodási készségek fejlesztése

Az időgazdálkodási készségek fejlesztését célzó tréning alkalom során olyan módszereket sajátíthatnak el a hallgatók, melyek segítségével tudatosíthatják és hatékonyabb időgazdálkodási módszerekkel helyettesíthetik idő és energiarabló szokásaikat. A tréning azt helyezi...
Bővebben ...
Dr. Salamon János

Networking Event

A kurzuson való részvétel remek alkalmat teremt magyar és angol nyelvű gazdasági területen tanuló  mesterszakos hallgatóink számára, hogy kapcsolatokat építsenek egymással. Az Intenzív kurzus harmadik napján megrendezésre kerülő Networking Event-en...
Bővebben ...

The theoretical background and practical application of the circular economy

The transition to a circular economy became a policy priority of the European Union. The circular concept replaces the linear “take-make-waste” approach of the last 250 year’s industrialism. It eliminates...
Bővebben ...
Dr. Bartha-Horváth Bálint

The magical exceptional customer journey

What makes the Exceptional Customer Journey magical? What is our role in this adventure? We seek answers by identifying the most important steps need to be taken to understand the...
Bővebben ...
Schweigert-Kisida Krisztina

Dagobert Hungary – hogyan szerezz egy nagyforintot egy Disney-figura történetéből merítve

Amikor 10 éves voltam, a példaképem Dagobert Bácsi volt. Az 1993-as januári Donald Kacsa magazinban (a 100 oldalasban) olvastam arról, hogyan szerezte meg az első milliárdját. Ezt nemcsak elmondom, hanem...
Bővebben ...
Gémes Ádám

Complex behavioral design and possible AI-driven applications

This lecture will present an introduction to the framework of behavioral diagnosis to be used in applying behavioral economics to drive individual and population behavior in business, policy, and organizations....
Bővebben ...
Erdélyi Eszter

A Siker pszichológiája

Valahol mindannyiunk vágyik a sikerességre, hogy a létünkkel, cselekedeteinkkel valamilyen maradandót alkothassunk az utókor számára és elérjük a harmóniát és az elégedettséget az életünkben. Azonban az nem mindegy, hogy a...
Bővebben ...
Vincze Nikolett